I disse dager legges budsjettene for neste års markedsaktiviteter. Etter å ha jobbet i snart 12 år med konkret kost-/nyttevurderinger på nettopp markedsføring, har vi noen innspill. Her er noen grunner hvorfor bedriften din bør prioritere digital markedsføring, både som fast hverdagsaktivitet - og som kampanjer:
1. Bygge merkevaren
Merkevaren bygges hele året, 52 uker i året, 7 dager i uken og til og med 24 timer i døgnet. Og ved å ha jevnlige kampanjer og en visuell identitet som går igjen på alle flater er dette med på å skape en større kjennskap til merkevaren og produktene dine. Enten du driver en liten kafè eller en større virksomhet, er gjenkjennelse viktig.
Målet for en hver bedrift bør være at kunden vet at det er innhold fra dere de ser logoen deres. "Dette verdiløftet er typisk xxx", Ah, det fine bildet er typisk xxxx" eller "den teksten må bare være xxx". Har dere nådd det målet, har dere kommet langt!
2. Være aktuell
Har du innhold for dine kanaler som passer til en hver anledning gjennom hele året? Påske, sommer, halloween og jul vet vi kommer hvert år, og da er det viktig for målgruppen din å se ferskt, godt innhold som gir den rette stemningen og setter akkurat din bedrift og dine produkter eller tjenester i fokus. Det frister jo med grillmat, sol og strandkos når man ser sommerkampanjen vi gjorde tidligere i år for Meny, ikke sant?
3. Trafikk og engasjement
Kreativt innhold som målrettet treffer dine kunder vil være med på å skape økt engasjement, rekkevidde og trafikk i dine kanaler. Et av virkemidlene kan være humor, som denne kampanjen vi har laget for Geitanger Bygg.
4. Mersalg
Ja, for det er jo det som til syvende og sist er målet. Enten du skal lansere et helt nytt produkt, fokusere på enkelte sesongvarer eller spesifikke tilbud, så er økt salg det man jobber mot. Ved å ha et variert kvalitetsinnhold i de ulike kanalene og en god plan for markedsarbeidet vil du posisjonere deg i markedet og være konkurransedyktig. I dagens marked. Synlighet og "top of mind" hos kunden er avgjørende for å lykkes.
Ta kontakt med oss da vel? Vi har ideene, erfaringen og kompetansen til å ta din bedrift videre!
Comments