Søk

Husk hverdagskommunikasjon

Kampanjer er gøy! Det er også viktig, og noe som gjør at målgruppen legger merke til merkevaren din. Men... vi vil minne om at hverdagskommunikasjon også er viktig. Vi ser dessverre at det er en del bedrifter som kun fokuserer markedsføringsbudsjettet sitt på et par fete kampanjer gjennom året, mens den daglige kommunikasjonen går i glemmeboken. Vi mener at kommunikasjon kontinuerlig gjennom året gjennom bør tas mer på alvor. Over 65 % av Norges befolkning bruker Facebook på daglig basis, mange ganger per dag. Over 39 % bruker Instagram. Bare tenk så mange flere potensielle kunder du kan nå ved å aktivt engasjere og dele innlegg i bedriftens digitale kanaler! Hele året gjennom.


Se for deg dette scenarioet: Bedriften bruker 85 % av markedsbudsjettet på 2-3 reklamekampanjer for 2022. Dette inkluderer en produktlansering som det brukes enda litt ekstra på, la oss si 5%. Du står nå igjen med 10 % av budsjettet - og da har du ikke begynt å tenke på trykksaker og annet reklamemateriale enda. Disse tre fete kampanjene skal rulle og gå i ca. 4-5 uker hver. De resterende 37 ukene i året - hva planlegger du å kommunisere ut til målgruppen din da?


Noe vi har erfart, og som vi ser tydelig i de kvartale målerapportene vi sender ut til de faste kundene våre, er at følgerne liker å se ansatte, hverdagsglimt, det som skjer i kulissene, verdiskapende informasjon og gode historier som skaper lojalitet. Det handler nemlig om å danne et forhold til følgerne, vise at du er tilstede og relevant for målgruppen i deres liv. Det trenger ikke å være daglige oppdateringer, men tenk fast frekvens, f.eks. 8 faste innlegg i måneden med ulike tema og forskjellige formater. Vi lover deg: Kunden liker å følge deg om du gir de en grunn til det, om innholdet fenger, om dere er tilstede over tid, bygger relasjon og gir verdi. Da blåser de egentlig i disse kule kampanjene. Det er helhetsinntrykket de vil ha!

Vi i FLY lager både kampanjer og hverdagskommunikasjon, men vi har spesialisert oss på å lage faste, gode kommunikasjonsplaner over tid. Vi bistår med å lage innhold gjennom hele året gjennom skreddersydde månedsavtaler. Vi produserer innhold i form av foto, film, tekst og grafiske elementer som får kanalene dine til å skinne hele året rundt! Også topper vi gjerne hele satsningen med en fin kampanjer eller to også.


Men ja takk til begge deler - og et mer balansert markedsbudsjett.