Noen bransjer og noen merkevarer har mer tilgjengelige historier enn andre. Et hotell vil for eksempel ha mange hverdagsglimt, mennesker og små hendelser som er spennende og interessante. Men for eksempel et regnskapsbyrå vil kanskje påstå at ikke har like mange daglige hendelser som de verken kan eller vil fortelle om. Taushetsplikt er selvsagt også en faktor her, det er ikke alt man kan fortelle om. Men sett bort fra det. Og sett bort fra at alle merkevarer har ulike aktiviteter og hendelser å formidle, er vår påstand at alle har en historie å fortelle.
En av våre kunder bygger elektrotavler og strømskinner. Så når vi fikk jobben med å visuelt og verbalt fornye merkevaren Enira, kastet vi oss over oppgaven med å fortelle historier.
Både gjennom tekst og stemningsfulle bilder ville vi fortelle hvilke tjenester de tilbyr (komplekse kontrollsystemer), fortelle hva de faktisk leverer (gode løsninger av høy kvalitet) og beskrive hvordan de leverer (med skreddersøm og engasjement).
Har du tenkt på hvilke historier din merkevare forteller eller burde fortelle?
Comentarios