Når mål med Sartor Storsenter!

Sartor storsenter er Bergensområdets største kjøpesenter med 93.000 kvm, 137 butikker og 170 virksomheter. I 2015 holdt Heidi fra FLY foredrag på butikkledersamlingen for alle butikkene på senteret. Etter dette ble FLY engasjert for å ta tak i den digitale tilstedeværelsen og markedsføringen til Sartor. Vi begynte med å lage strategi, en digital manual med tydelige mål. Hovedmålet var å bli det beste kjøpesenteret på sosiale medier.

 

 

 

 

 Vi gikk i gang med informasjonsarbeid og samarbeid med butikkene.  Videre laget vi innhold til de valgte sosial medier-kanalene og driftet disse med fokus på øke engasjementet. Vi endret kommunikasjonen fra tradisjonell «hard sell»-budskap til «soft sell» og storytelling. Etter det første året var både følgere, synlig og engasjement dramatisk økt.

 

Og aller viktigst: Og i en tid der konkurrentene opplevde stillstand eller nedgang, hadde Sartor Storsenter omsetningsrekord i 2016.

 

 

  «Vi holder til midt i et område der arbeidsledigheten er noe av den høyeste i landet. Likevel får vi til denne veksten».
– Thomas Skålnes, senterdirektør på Sartor