Kystbussen engasjerer!

Kystbussen har som mål å være førstevalget for reisende langs vestlandskysten. Kommunikasjonen har tidligere vært tradisjonell og informativ, så målsetningen var å bruke sosiale medier til å fortelle historier, vise mer personlighet og engasjere målgruppen gjennom dialog.

Kystbussen har fantastiske sjåfører som er glade i jobben sin, trofaste og flotte passasjerer som liker traseen og ikke minst vakkert Vestlandsnatur. FLY laget i samarbeid med Tide en strategi for kommunikasjon på valgte sosiale medier kanaler og tok over innholdsproduksjon og drift. Med en tydelig tone of voice og bildestil, ble innholdet kategorisert som #nestestopp, #turtips og #kystbussenteam. Med faste «spalter», intervjuer av ansatte og reisende kunne vi fortelle historier og informere om Kystbussens tilbud samtidig. Både antall føglere og engasjement har vært eventyrlig, og både ansatte og målgruppen har gitt veldig posisitve tilbakemeldinger.